Agenția de comunicare online, independenta, Carnation, din Ungaria, ÅŸi-a demarat activitatea ÅŸi pe piața de online din România la începutul lui 2008.
"Având în vedere că agenția noastră lucrează pentru companii multinaționale, plănuim ca mai întâi să încercăm să lucrăm cu birourile din România ale clienților pe care îi avem deja, precum Microsoft, E.ON, Fiat, Honda, Sanoma, NIVEA, Bayer, Generali", explică Erik Szabo, sales director Carnation.
Principalele competențe ale agenției, care are mai mult de 10 ani de experiență, sunt: search engine marketing (optimizare ÅŸi reclame PPC), media planning and buying, comunicare online (bannere, reclame video, PR online, etc.), graphic design ÅŸi multimedia, consultanță, dezvoltare web, întreținere site ÅŸi server.
Carnation a avut o cifră de afaceri de 5 milioane de dolari în 2007 ÅŸi se aÅŸteaptă la 7 milioane de dolari pentru 2008.
Carnation provine dintr-o piață în care rata de penetrare a internetului în 2007 a fost de 39% în rândul populației cu vârste cuprinse între 15 ÅŸi 69 de ani, potrivit unui studiu de piață al agenției.
Utilizatorii de internet obiÅŸnuiți pe categorii de vârstă sunt:
15-24 ani - 71%
25-34 ani - 49%
35-49 ani - 38%
50-69 ani - 13%.
În ceea ce priveÅŸte conexiunile la internet în Ungaria, utilizatorii au: 43% - ADSL, 37% - cablu, 9% - dial-up ÅŸi 11% alt gen de conexiuni. Dintre aceÅŸtia, 43% au computer acasă ÅŸi 60% au internet acasă. Broadband-ul reprezintă 87% din conexiunile existențe.
La nivelul tarifelor din Ungaria, orientativ, acestea sunt:
ADSL
- 1 Mbit/s €12-18 / luna
- 4 Mbit/s €24-30 / luna
- 8 Mbit/s €30-40 / luna
Cablu
- 1.2 Mbit/s €12-15 / luna
- 5 Mbit/s €24-30 / luna
- 10 Mbit/s €30-40 / luna
- 20 Mbit/s €50-55 / luna.
Anul trecut în iunie, erau 1,6 milioane de abonamente de internet active în Ungaria, ceea ce înseamnă o creÅŸtere de 21% față de cele 6 luni dinainte ÅŸi o creÅŸtere de 39% față de cele 12 luni dinainte. Aceste creÅŸteri se datorează scăderii tarifelor la abonamentele broadband. Dial up-ul ÅŸi ISDN-ul au pierdut terenul în favoarea ADSL-ului ÅŸi a cablului.
În Ungaria, există aproximativ 1.800 de magazine online ÅŸi 80% din toate veniturile acestora sunt generate de primele 20. Plățile se pot face prin transfer bancar, plata la livrare (cel mai folosit), plata prin card, paypal (plăți se fac din 2005 ÅŸi încasări din 2007), micropayment (SMS, apel premium, sistem de plată virtuală NetPay).
Valoarea pieței de e-commerce s-a ridicat la valorile:
- 2004: 44 milioane euro
- 2005: 72 milioane euro
- 2006: 124 milioane euro
- 2007: 180 milioane euro.
Aceste sume nu includ vânzări turistice sau de asigurări. Valoarea medie a unei tranzacții online în cazul magazinelor online clasice este de 100-120 de euro ÅŸi continuă să crească.
Activitate online în Ungaria
|
|
E-mail
|
99%
|
Citit reviste online, portaluri
|
94%
|
Căutare de informații despre produse
|
91%
|
Căutare de job-uri
|
61%
|
Ascultat de radio online
|
55%
|
Jocuri online gratuite
|
52%
|
Telefonie IP
|
49%
|
Citit bloguri
|
47%
|
Shopping online
|
46%
|
Participarea la discuțiile de pe forumuri
|
43%
|
Chat
|
43%
|
Activități de rutină la birou, administrative
|
30%
|
TV online
|
29%
|
Online banking
|
27%
|
Online dating
|
25%
|
Video sharing, upload
|
14%
|
Descărcări de software comercial
|
11%
|
Descărcări de muzică, video
|
9%
|
Scris ÅŸi publicat pe bloguri
|
9%
|
Pariuri online
|
8%
|