Trilulilu crocodilu se dezvăluie Internetics-ului

Interviuri

Trilulilu crocodilu se dezvăluie Internetics-ului 27 November 2007

sergiubiris1.jpg  Trilulilu este o idee care a apărut în peisajul online românesc la începutul anului 2007, tocmai pentru a compensa lipsa soluÅ£iilor de sharing din România de genul YouTube ÅŸi Dailymotion. DeÅŸi este un proiect tânăr, crocodilu' a câÅŸtigat în acest an un trofeu Internetics pentru cel mai bun site de divertisment ÅŸi timp liber, în cadrul competiÅ£iei Web Space.
 

 Cine este Sergiu BiriÅŸ ÅŸi ce face el?
 
 Sergiu BiriÅŸ:
Sergiu BiriÅŸ e un tânăr antreprenor implicat în diverse business-uri online. În principal e crocodilua€™ ÅŸef al Trilulilu, apoi co-fondator al LiveRail - platformă de online video advertising ÅŸi manager general al agenÅ£iei Web Design 2.0.
 
 Un site românesc de sharing video/imagini/audio: trilulilu.ro. De unde a venit ideea ÅŸi când?

 S.B.: Povestea a început aproximativ acum un an când am hotărât să facem Trilulilu datorită faptului că soluÅ£iile de sharing din România erau inexistente. Cu toate că existau soluÅ£ii globale (ex. YouTube, Dailymotion, Metacafe), eram convinÅŸi că este nevoie de astfel de soluÅ£ii localizate. FiÅŸierele postate de români pe site-urile globale devin în mare parte anonime, iar comunităţile mai mici nu au un mediu familiar în care să aibă posibilitatea să se dezvolte sau să comunice foarte mult. Până la urmă acesta a fost probabil ÅŸi motivul pentru care YouTube ÅŸi restul site-urilor au lansat mai târziu variante localizate ale platformelor. Sunt însă de părere că între o variantă localizată ÅŸi un brand local puternic, brandul local va câÅŸtiga întotdeauna.

 Cum se încadrează un astfel de proiect în peisajul online-ului românesc?
 
 S.B.:
Trilulilu se încadrează perfect în peisajul online-ului românesc fiind un proiect care iese în evidenţă comparativ cu toate celelalte. Trilulilu promovează libertatea de exprimare, transparentă ÅŸi originalitatea spre deosebire de abordările mai reci sau corporate pe care le au restul proiectelor româneÅŸti.
 
 Când s-a lansat site-ul www.trilulilu.ro?
 
 S.B.:
Trilulilu s-a lansat în 22 ianuarie 2007, deci ne apropiem de 1 an de activitate.
 
 Dacă ar fi să descrii site-ul în trei cuvinte, care ar fi acestea?
 
 S.B.:
Viu, original, liber.
 
 CâÅ£i oameni sunt în echipă care se ocupă de acest proiect?


  S.B.: Momentan sunt 8 oameni implicaÅ£i non-stop în proiect, însă suntem într-o continuă dezvoltare a echipei. Căutăm oameni talentaÅ£i care vor să fie cât mai Trilulilu ;)
 
 Cine a construit site-ul? Cât a durat elaborarea acestei noi structuri? Ce tehnologii au fost folosite pentru realizarea site-ului?
 
 S.B.:
Site-ul a fost construit de oamenii implicaÅ£i în echipa actuală. Design-ul l-am realizat eu, partea tehnică de Andrei Dunca (crocodilua€™ tehnic), partea de Flash ÅŸi animaÅ£ie Adrian Fedorovici, în celelalte elemente fiind implicaÅ£i restul băieÅ£ilor din echipă. Pentru realizarea site-ului am folosit HTML, Flash, PHP & mySQL (sper că n-am uitat nimic :) )
 
 CâÅ£i utilizatori înregistraÅ£i are trilulilu? 


  S.B.: Trilulilu are peste 130.000 de utilizatori înregistraÅ£i.
 
 Care sunt sursele de venit ale crocodilului ? (trilulilu.ro)
 
 S.B.:
Veniturile sunt asigurate de contractele de publicitate.
 
 Åži dacă tot este vorba de bani, ce previziuni aveÅ£i pentru cifră de afaceri pe 2007?
 
 S.B.:
Pentru 2007 nu cred că vom avea o cifră de afaceri foarte mare. O bună perioadă am finanÅ£at noi personal proiectul, contractele de publicitate începând abia de la mijlocul anului.
 
  Cine a avut ideea cu crocodilul? Cum s-a ajuns la ea?
 S.B.:
Ideea a venit în momentul în care căutam un nume pentru site. Doream să axam site-ul în jurul unui personaj care să fie viu, care să comunice cu utilizatorii. După o listă mare de propuneri, am ajuns la numele Trilulilu care s-a potrivit perfect pentru acest proiect/personaj. Din momentul în care personajul s-a numit aÅŸa, era clar că avea nevoie de un pet crocodil, mai ales datorită faptului că expresia "€œtrilulilu crocodilu” este foarte populară.
 
 A existat o campanie de promovare a site-ului? Dacă da, în ce medii?
 
 S.B.:
Nu au existat campanii de promovare a site-ului. Proiectul s-a răspândit viral începând cu 10-20 link-uri date prietenilor pe messenger.
 
 Ce va face crocodilul (trilulilu.ro) pe viitor? Ce planuri are pentru 2008?
 
 S.B.:
Trilulilu & crocodilua€™ au planuri mari pentru 2008 ÅŸi anume ca trilulilu.ro să devină site-ul numărul 1 din România.
 
 Ce a însemnat participarea la Internetics 2007 pentru echipa trilulilu.ro ?


  S.B.: Participarea la Internetics 2007 a reprezentat pentru noi o răsplată ÅŸi o recunoaÅŸtere a tuturor eforturilor echipei Trilulilu în acest an. Suntem foarte bucuroÅŸi pentru premiu ÅŸi cu siguranţă nu vom dezamăgi pe viitor.
 
 Ce recomanzi cuiva care ar dori să facă un proiect asemănător de sharing?
 
 S.B.:
Să nu creadă că dacă pare uşor, chiar este. E nevoie de mult efort, energie şi bani investiţi pentru că un astfel de proiect să devină unul de succes.
 
 Dacă ar fi să alegi un câÅŸtigător la Internetics 2007, secÅ£iunea Web Space>Site-uri>Divertisment ÅŸi timp liber (exceptând trilulilu.ro), care ar fi acesta?
 
 S.B.:
Radio Guerrila - www.radioguerrilla.ro 

Înapoi