În 2010, pentru un plus de acuratețe ÅŸi pentru a îmbunătăți calitatea informațiilor oferite juriului, Internetics a încheiat un parteneriat cu eResearch Corp, agenție de cercetare online care implementează în România metodologii de cercetare ÅŸi analiză a datelor unice pe piața autohtonă prin valoarea pe care o dau vocii consumatorilor.
Participanții categoriei de concurs "Site-uri, microsite-uri ÅŸi bloguri de promovare" vor fi invitați să urmeze instrucțiunile organizatorilor pentru a permite colectarea datelor necesare pentru analiza pe care eResearch Corp o va oferi juriului Internetics. eResearch Corp va folosi pentru colectarea datelor eXperience - un instrument complex de web usability ce permite monitorizarea ÅŸi analizarea satisfacției vizitatorilor în raport cu site-urile monitorizate.
eXperience:
- te ajută să-ți înțelegi vizitatorii ÅŸi să-ți adaptezi site-ul în baza feedback-ului obținut de la aceÅŸtia.
- este un instrument complex care îți permite să monitorizezi ÅŸi să analizezi satisfacția vizitatorilor în raport cu site-ul tău.
- ia permanent pulsul userilor ÅŸi îți spune cum reacționează aceÅŸtia la fiecare modificare de conținut sau de structură a site-ului.
Instrumentul se bazează pe colectarea aprecierilor userilor la cald, imediat dupa ce aceÅŸtia încheie vizita pe site-ul analizat, sumarizând 7 indici la care se adaugă date de trafic ÅŸi reprezentarea acestora în funcție de datele socio-demografice.
Cei 7 indicatorii sunt:
- "visitor frequency": măsoară gradul de fidelizare a vizitatorilor;
- "primary purpose": indică motivele pentru care userii accesează site-ul;
- "task completion rate": influențează în mod direct nivelul de satisfacție al userului în raport cu site-ul; stabileÅŸte o legatură directă între intenția userului ÅŸi rezultatul interacțiunii cu site-ul;
- "satisfaction": oferă o radiografie exactă a nivelului general de satisfacție a userilor; are implicații directe asupra capacității unui site de a-ÅŸi reține vizitatorii (new vs old);
- "reccommendation": cuantifică dimensiunea ÅŸi potentialul viral al site-ului; permite segmentarea userilor în categorii uÅŸor de identificat: promotori/pasivi/detractori; monitorizat pe perioade îndelungate de timp, măsoară evoluția bazei de vizitatori (instrument de benchmarking);
- "returning rate": reflectă potențialul de fidelizare al site-ului;
- "time spent on site": masoară intensitatea vizitei ÅŸi nivelul de interes generat de site.
Procedura de utilizare eXperience este următoarea:
1. Instalarea aplicației pe site:
- Webmasterul introduce un cod HTML în site-ul său, în secțiunea HEAD (este recomandat să se adauge acest cod la sfarsitul secțiunii HEAD pentru a evita posibile conflicte cu alte coduri încărcate în pagina). Codul va fi oferit prin e-mail de către organizatori.
- Webmasterul uploadează pe serverul site-ului un folder cu documente javascript care se încarcă prin intermediul codului HTML inserat mai sus.
! Aplicația foloseÅŸte libraria javascript jquery ÅŸi există posibile conflicte cu alte librării încarcate în aceleaÅŸi site-uri.
2. Experiența utilizatorului de internet:
-Utilizatorul va accesa site-ul care are această aplicație instalată ÅŸi va fi întâmpinat de un mesaj prin care este invitat sa participe la vot. Pentru a participa la vot, utilizatorii trebuie să instaleze un plugin pentru browser(Internet Explorer sau Mozilla Firefox). Dacă utilizatorul acceptă să participe la studiu, i se va deschide o fereastă de instalare a plugin-ului. După instalare i se inchide ÅŸi redeschide browserul cu o pagină care poate fi setată din aplicație. După aceasta, îÅŸi continuă navigarea ca la inceput. La finalul vizitei pe site-ul de analizat I se serveÅŸte automat chestionarul prin care sunt culese impresiile la cald.
3. Atenție: Aplicația funcționează numai pe Mozilla Firefox 3.0, 3.5, 3.6 ÅŸi pe Internet Explorer 8 (cele mai populare browsere).
Din Regulamentul Internetics:
Folosirea instrumentului eXperience nu este obligatorie, dar recomandăm utilizarea acestei metode suplimentare de cercetare pentru o mai mare acuratețe a datelor prezentate juriului Internetics.
Datele oferite in urma folosirii eXperience sunt confidențiale ÅŸi vor fi accesate numai de către organizatori ÅŸi de către juriul Internetics 2010.