LUCRARE: “Metropotam Interbelic” – http://interbelic.metropotam.ro
AUTOR: FourHooks – Metropotam Group
CLIENT: URSUS Breweries (subsidiara SAB Miller)
PERIOADA CAMPANIEI: 8 iulie 2009 – 10 august 2009
1. DESCRIEREA LUCRÄ‚RII
Microsite destinat să susțină inițiativa TimiÅŸoreana "Redescoperă BucureÅŸtiul de altădată", inițiativa prin care urmau a fi montate în BucureÅŸti 10 ceasuri de epoca în locații cu tradiție ÅŸi valoare istorică. Ceasurile TimiÅŸoreana nu sunt doar simple elemente de decor urban, scopul lor fiind acela de a marca istoria ÅŸi a scoate la lumina poveÅŸtile locurilor remarcabile, cu tradiție, din BucureÅŸti.
Campania TimiÅŸoreana a fost un demers mult mai amplu, cu parteneriate TV, evenimente BTL, piese de teatru puse în scenă, inclusiv componente adiționale online, realizate de către agențiile de brand TimiÅŸoreana.
Metropotam Interbelic a fost o inițiativă specială în colaborare cu Metropotam, prin care TimiÅŸoreana beneficia de capitalul de imagine ÅŸi audiența Metropotam. Metropotam Interbelic a fost comunicat ÅŸi susținut strict prin eforturile metropotam.ro.
Metropotam Interbelic este un microsite replică Metropotam gândit ÅŸi realizat ca un Metropotam al perioadei interbelice, cu articole ÅŸi conținut dedicat din vremurile respective. Varianta interbelică păstrează mare parte din structura ÅŸi stilul website-ului metropotam.ro, însă acestea sunt prelucrate astfel încât să sugereze o veritabilă incursiune in timp - atmosfera, limbajul, evenimentele ÅŸi personajele Micului Paris din perioada 1932, luat ca punct de referință aleator. Răsfoind "foile" Metropotamului Interbelic cititorii se pot delecta cu articole precum - "Medalion - Coana Mitza biciclista", "Teatrul radiofonic... O mare dezamăgire monsieur", "România magnet pentru imigrațiunea italiană", "Primarul Dobrescu paveaza străzile cu prietenii dumisale!"....
Site-ul are trei secțiuni principale:
1. "Redescoperă BucureÅŸtiul de altădată" - în care sunt integrate articolele aferente perioadei interbelice
2. "Concursuri" - o serie de 6 mini-concursuri, reprezentative pentru perioada respectivă
3. "TimiÅŸoreana. Povestea merge mai departe" - în care sunt incluse articolele de PR ÅŸi cele care fac legătura cu brandul TimiÅŸoreana.
În plus pe site se regăsesc o serie de funcționalități: harta ceasurilor TimiÅŸoreana, citate celebre, sondaje.
Conceptul Metropotam Interbelic a implicat componente de Social Media, prin crearea Fan Page Metropotam Interbelic pe Facebook, promovare pe conturile Twitter ÅŸi Facebook Metropotam, precum ÅŸi dezvoltarea unui quiz special pe Facebook – “Ce personagiu interbelic eÅŸti?”, pentru a atrage atenția ÅŸi audiența.
Frecvența de actualizare:
Zilnic pe toată perioada campaniei, minim un articol nou pe zi (total 27 articole din interbelic, 7 articole de PR inițiativa TimiÅŸoreana, 6 mini-concursuri cu premii simbolice).
2. OBIECTIVE
Awareness ÅŸi engagement în jurul inițiativei TimiÅŸoreana "Redescoperă BucureÅŸtiul de altădată" ÅŸi a celor 10 ceasuri.
3. TARGET
Oameni din BucureÅŸti, 22+, out-going si sociali, cu un anumit bagaj intelectual ÅŸi cultural, care apreciază oraÅŸul, viața sa, care văd atât partea întunecată a BucureÅŸtiului, dar ÅŸi frumusețea acolo unde există. Oameni deschiÅŸi, capabili să înțeleagă ÅŸi să aprecieze istoria, tradiția.
4. STRATEGIE
Crearea unui context specific în care ceasurile TimiÅŸoreana capătă o semnificație pentru consumator - care astfel ajunge să înțeleagă scopul ÅŸi motivația brandului, să aprecieze efortul ÅŸi să asocieze invariabil brandul cu valori precum tradiție, grija ÅŸi atenție față de valorile umane ÅŸi valorile istorice, apropiere.
Dezvoltarea unui microsite cu un mix de conținut ÅŸi concursuri care să evoce perioada de aur a Micului Paris, beneficiind de capitalul de imagine ÅŸi simpatie Metropotam - de valorile ÅŸi percepția brandului Metropotam, o publicație dedicată BucureÅŸtiului ÅŸi vieții urbane, cu poveÅŸtiri urbane inedite ÅŸi originale, cu o audiență relevantă, semnificativă, loiala.
Specific pentru campania TimiÅŸoreana, online-ul a fost mediul în care am putut dezvolta ÅŸi spune o poveste, pentru că nu există imitările de timp ÅŸi spațiu din mediile clasice de comunicare.
5. CREATIE
6. REZULTATE:
Statistici Google Analytics (8.07.2009 – 10.08.2009):
• 12.348 vizite
• 81.390 vizualizări
• 6.59 media de pagini vizualizate per vizită
• 06:39 min media de timp petrecut pe site
Date demografice ale vizitatorilor (sursa: intern metropotam.ro):
• 19 – 25: 45.6%
• 26 – 30: 22.6%
• 31 - 35: 12.1%
• 60% bărbați, 40% femei
Grad ridicat de loializare:
• 65% returning visits
• peste 40% dintre vizitatori au accesat site-ul de minim 5 ori
Engagement:
• 50% dintre vizitatori au văzut în medie mai mult de 3 pagini per vizită
• peste 50% au petrecut în medie mai mult de 60 de secunde pe site
• 40% au petrecut în medie minim 3 minute pe site
Top surse trafic: 306 surse trafic, conform Google Analytics
• Google - 21.5% din trafic microsite
• Facebook - 9% din trafic pe microste
• Twitter - 8.5% din trafic microsite
• konkurs.ro - 10% din trafic microsite
• concursuri.biz - 5% din trafic microsite
• bloguri, site-uri de media, site-uri de specialitate
Promovare pe metropotam.ro ÅŸi în Social Media:
Metropotam.ro - secțiune specială în homepage ÅŸi banner pe pagina "Harta BucureÅŸti"
Cont Twitter Metropotam: 8.5% din trafic microsite, 1049 accesări (sursa Google Analytics) - http://www.twitter.com/metropotam
Cont Facebook Metropotam: 9% din trafic microsite, 1133 accesări (sursa Google Analytics) - http://www.facebook.com/metropotamro
Fan Page Facebook Metropotam Interbelic: 1.699 fani pe perioada campaniei (sursa Facebook stats) - http://www.facebook.com/metropotaminterbelic
Aplicatie Quiz Facebook "Ce personagiu interbelic eÅŸti?": 3.121 de utilizatori (sursa Facebook stats) - http://apps.facebook.com/ce-personagiu-bbdebd/
Reacții pe Twitter:
Un proiect frumos, cum nu se poate decât pe @metropotam http://s4h.ro/interbelic http://twitter.com/danapascu/status/2534238746
mă întreb cât a costat campania frumoasă timiÅŸoreana de pe @metropotam : http://interbelic.metropota... bv pt idee http://twitter.com/catalinticheru/status/2538136342
Lovely, Bucharest in the past http://bit.ly/1O4hTe via @metropotam http://twitter.com/octavdruta/status/2549982935
Sunteți super tari cu asta frate: http://interbelic.metropota... M-ați uns pe suflet! MERSI FAIN!!! http://twitter.com/artistu/status/2685972393
ce miÅŸto e metropotam interbelic azi. ce miÅŸto era să fii jurnalist in 1932 când expremier era iorga http://s4h.ro/fxh9 http://twitter.com/Boerescu/statuses/2756431308
Întoarcere în timp: BucureÅŸtiul interbelic http://ff.im/-5B4B6 http://twitter.com/mariussescu/statuses/2794847869
excelent idea! http://interbelic.metropotam.ro/ I hope it will be extended to other cities (like #cluj, #timisoara, #iasi, etc) http://twitter.com/alexcioflica/statuses/2692568940
o campanie f miÅŸto de la @metropotam : http://interbelic.metropota... http://twitter.com/raduionescu/status/2538035105
7. CREDITS (agentia / echipa)
Proiect: Metropotam Interbelic
Timisorena (URSUS Breweries): Mihai Bonca - Senior Brand Manager Timisoreana, Anca Echim - Junior Brand Manager Timisoreana, Liliana Martin – Media Manager
Metropotam Group/FourHooks: Mihaela Barsan - Marketing Director/CEO FourHooks, Alecsandra Roman - Strategic Planner, Cristina Foarfa - Senior Copywriter, Dragos Chirila – Senior Developer, Cristina Petrescu – Redactor Sef, intreaga echipa de redactori Metropotam.ro – Gina Zgubea, Gruia Dragomir, Diana Petrescu ÅŸi colaboratorii Metropotam.ro
Campanie integrată: Timisoreana “Redescoperă BucureÅŸtiul de altădată”
TimiÅŸorena (URSUS Breweries): Mihai Bonca - Senior Brand Manager TimiÅŸoreana, Anca Echim - Junior Brand Manager TimiÅŸoreana, Liliana Martin – Media Manager
Mercury360: Laura Șerban - Account Manager, Ana Maria David - Account Executive
Webstyler: Bogdan Nițu - Head of Strategy, Horia Manolache - Art Director, Iulian Barbulescu – Copywriter
2ActivePR: Corina Bârlădeanu - General Manager, Raluca Ursu - Account Manager, Roxana Marin - Account Manager