Treeworks: nicio firmă nu inventează gravitația

Published on 13 October 2009

Mădă&Alex * ies la cafea * cum se cheamă atunci când doi tineri vor să socializeze cu lumea din online? * Cafepedia * terasă * azi vrem cu Treeworks * Cătălin Teniță * ne recunoaÅŸtem * assez-vous * el? – ciocolată caldă cu rom * noi? – doar un interviu * ÅŸi o apă plată... *

-    Nu prea ne numim agenție; nu-mi place cuvântul „agenție”; să-i zicem firmă;
-    Noi avem foarte multe proiecte care sunt continue; noi mai degrabă avem proiecte în zona media: money.ro, prima, mediafax, sport.ro, adevarul,  am facut ceva ÅŸi pentru TVR, la un moment dat; foarte multe sunt on-going;
-    Cele mai de suflet sunt proiectele pe care le faci pentru firmă; oricum dacă un proiect are succes, e mai de suflet, dar dacă ar fi să mergem pe criteriul „dezinteresului financiar”, atunci clar Zelist.ro/Ubix.ro;
-    Acum vreo trei ani  eram un om care vorbea mai mult, mă lăudam mai mult; e un concept la japonezi: frumusețea tăcerii; 
-    Cu clienții e ca într-o relație; tot timpul e vorba de o doză de compromis, de compatibilitate ÅŸi de ințelegerea faptului că suntem în aceaÅŸi barcă;
-    Tinzi să ai proiecte pe termen lung mai ales cu clienții cu care ai o oarecare afinitate sufletească, care înțeleg; dacă nu te înțelegi cu ei, e bine pentru ambele părți să nu continui;
-    Până la urmă, dacă nu poți să-i explici omului foarte bine, înseamnă că ideea ta nu e foarte bună;
-    Clientul nu e acolo ca -ți pună bețe-n roate; e businessul lui in joc; at the end of the day, contează dacă omul ăla ÅŸi-a atins obiectivele;
-    Nicio firmă nu face ceva extraordinar, nimeni nu inventează gravitația sau antigravitația; fiecare încearcă să facă excelent niÅŸte lucruri normale; sigur există ÅŸi zona de strategie – dar asta eu o leg mai puțin de inovație, ci mai degrabă de alegerea celor mai bune mijloace existente pentru a atinge un scop;
-    RuÅŸii, în armată, aveau un concept: operational art of work, care nu e nici strategie, nici tactică; e o zona pe acolo în care fiecare firmă/agenție face diferența – dacă vrei, optimizările care dau rezultate pe termen mediu;
-    Eu, sincer să fiu, nu ma omor după premii; probabil pentru un client, atunci când îÅŸi selectează o agenție, contează; contează pentru preselecție;
-    Au fost situații în care veneau clienți la mine ÅŸi le spuneam: eu sunt scump, îți cer mulți bani pentru că avem costuri mari, dar tu poți să îți rezolvi chestiile astea cu un student pentru mult mai puțin – în cazul în care eÅŸti la începutul ciclului de dezvoltare ca business ÅŸi nu vrei marea cu sarea (pentru că nu face sens economic);
-    Această criză nu se va termina la anul sau peste doi ani sau peste cinci ani; este o criză continuă; este o criză datorată faptului că din ce în ce mai puțini oameni fac ceva productiv, meaningfull; foarte mulți oameni sunt într-o formă sau alta „reselleri” care nu aduc suficientă valoare;
-    Provocarea mea ca business e: cu ce sunt eu mai bun ca alții? De ce îmi merit eu banii? Și dacă răspunsul e: sunt mai ieftin decât alții, e pierzător; tot timpul cineva o să mai fie ÅŸi mai ieftin; sau o să o facă pe gratis din pură pasiune;
-    Substanța noastră e să încercăm să facem lucruri scalabile, mari, complicate ÅŸi care aduc mulți oameni ÅŸi să mai ÅŸi învățăm din ele pentru ca data viitoare să le facem ÅŸi mai bine ÅŸi mai ieftin; nu mi-e foarte clar că poți să faci lucrul ăsta ÅŸi-n imagine – în proiectele de imagine cred că prospețimea contează mai mult decât experiența;
-    Când eÅŸti tânăr crezi că poți să-i înțelegi bucătăria altuia, ÅŸi să spui: eu aÅŸ face mai bine decât X sau Y dacă aÅŸ vrea să fac chestia asta; mai încolo îți dai seama că nu-i aÅŸa; că abia ți-o înțelegi pe-a ta cât de cât ÅŸi nu tot timpul;


back