Evenimentele Internetics 2012: YouTube Films Night & Hot Spot

Published on 26 September 2012


Luni, pe 24 septembrie a avut loc YouTubeFilms Night - o seara de proiectii video tematice, in care s-au urmarit, pe marele ecran, unele dintre cele mai viralizate filme ale tuturor timpurilor, dar si momentele cheie din istoria YouTube. La Grand Cinema Digiplex din Baneasa Shopping City, intr-o atmosfera relaxata, peste 150 de oameni au aplaudat viralale care au schimbat regulile online-ului pentru totdeauna.


Marti, 25 septembrie, la Institutul Francez, a avut loc HotSpot - unde specialisti din industrie au discutat si prezentat campanii sociale care s-au desfasurat online si campaniile brand-urile care au activat anul acesta la Olimpiada.

In sesiunea de discutii Campanii sociale in online, moderata de Doru Mitrana - Director, MaiMultVerde, au luat cuvantul Ramona Sima, Client Service Director Papaya Advertising, Raluca Dan, Ofiter de comunicare ReGeneration si activist in campania "Salvati Rosia Montana", Cristian Andries, reprezentantul Politiei Romane, Alex Badila, Managing Director Publicis si Laura Petculet, Corporate&Events Officer UNICEF Romania.

De la Ramona Sima (Papaya Advertising) si de la Raluca Dan (ReGeneration) am aflat cum s-a viralizat campania "Salvati Rosia Montana". Spot-urile cu Maia Morgenstern si cel cu Dragos Bucur au strans peste 500.000 de vizualizari pe YouTube in doar trei saptamani. "Pe statiile TV lucrurile nu s-au desfasurat la fel de simplu, desi aveam acordul CNA de difuzare sub forma unei campanii sociale", au mai explicat cei de la Papaya Advertising. "Impactul emotional al spot-urilor pare sa fi fost extrem de puternic: mai mult de jumatate din cei care le-au vazut spun ca i-a impresionat, respectiv ca le-a oferit o mai buna intelegere asupra ceea ce inseamna Rosia Montana", a povestit Ramona Sima de la Papaya.

Tot in aceasta sesiune s-a discutat despre importanta colaborarilor ONG-urilor cu agentii de publicitate specializate in online, despre puterea pe care o are acest mediu si despre oportunitatile pe care le poate oferi, chiar si in conditiile unui buget restrans.

Cristian Andries, reprezentant al Serviciului Cooperare Operativa si Educatie Rutiera - Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Rutiera si Alex Badila de la Publicis ne-au prezentat conceptul campaniei "Your last journey", o campanie de constientizare asupra riscurilor conducerii sub influenta alcoolului. Campania s-a folosit de "bocitoare" si de ritualurile de inmormantare la romani si a reusit sa se viralizeze instant, dupa cum a povestit Alex Badila (Publicis). In numai cinci zile de la postarea pe YouTube a filmelor cu bocitoarele care asteptau oameni in fata cluburilor pentru a-i "duce pe ultimul drum", acestea inregistrasera nu mai putin de 30.000 de vizualizari. Ulterior, patru dintre cele mai importante televiziuni din Romania, dar si peste 20 de publicatii au vorbit despre aceasta campanie, a carui mesaj a reusit sa ajunga la 2.6 milioane de oameni, iar asta in conditiile unui buget extrem de redus.

Laura Petculet, Corporate&Events Officer UNICEF Romania a vorbit despre importanta mediului online in campaniile de fundraising si despre cum au reusit ei sa isi atinga obiectivele de comunicare prin construirea microsite-ului de campanie www.sustineunicef.ro , prin pagina de Facebook, prin campania Prietenii UNICEF, dar si prin alte activari online.  Principala sursa de trafic in campania Prietenii UNICEF a fost Facebook-ul, cu un procent impresionant de 50.5%.   

Cea de-a doua sesiune de discutii a fost moderata de Cristian China Birta (chinezu.eu) si s-a concentrat pe studiile de caz a unor branduri care au activat pe perioada Jocurilor Olimpice 2012.

Cosmin Preda, Key Account Manager Internet PRO TV a prezentat activarile online desfasurate pe site-urile din grup pe timpul Olimpiadei, cu focus pe campaniile "Impreuna la Jocurile Olimpice" si "Jocurile Olimpice la 360°".

Nicoleta Ghinea, ATL Specialist Samsung si Tudor Daescu, PR Manager Fast Forward Communication au vorbit despre campania Samsung, "Pasiuni care schimba vieti",  o poveste despre cum Samsung a trimis eroi locali sa poarte torta la Olimpiada de la Londra, organizata sub semnul "Everyone's Olyimpic Games". Campania s-a desfasurat pe online deoarece acesta coaguleaza comunitati deja interesate, a permis identificarea bloggerilor si a pasiunilor acestora si este un mediu ce permite integrarea in mod firesc a mecanismului campaniei, care a presupun nominalizarea, jurizarea si trimterea celor cinci finalisti la Londra.

Oana Bulexa, Head of PR The Practice si Monica Jitariuc, Head of Social Media The Practice au povestit despre campania Renault, desfasurata cu ocazia Olimpiadei si despre componenta online a acesteia. Sub sloganul "Megane Olympic duce spiritul Olimpic mai departe", campania a incercat sa ii incurajeze pe romani sa isi relateze povestile, iar cei mai convingatori 100 dintre ei aveau sa devina Ambasadorii Valorilor Olimpice.  A existat si un traseu al bloggerilor, care au facut un "test drive"  la nivel national. Acoperirea campaniei pe social media si in blogosfera a fost una spectaculoasa.

La final, participantii au continuat discutiile despre evolutia industriei de online in curtea Institutului Francez, iar concluzia serii a fost ca online-ul este un mediu aparte, spectaculos prin rezultate si oportunitatile pe care le ofera.

back